Podle statistik se zdá, že se z Indie jednou stane automobilová velmoc. Ročně se zde totiž prodají až dva miliony automobilů. Přesto je v zemi momentálně pouze méně než 50 aut na 1000 obyvatel, což je srovnatelné se situací v USA v roce 1917. Indické silnice jsou velmi nebezpečné, protože na nich panuje chaos a většina řidičů dost dobře nezvládá ovládání svých vozidel. Mísí se zde auta, motorky, cyklisté, chodci, ale také sloni, velbloudi a vozíky tažené voli. Převrácené automobily, rozbité sklo a pomačkané autodíly podél cest jsou naprosto běžnou součástí zdejšího koloritu.

K nejprodávanějším kompaktním vozům v Indii patří bílý Suzuki Wagon R. Auto si zde často pořizují lidé, kteří s řízením nemají vůbec žádné předchozí zkušenosti a nevlastní ani řidičské oprávnění. Samozřejmě jim nic neříká vodorovné ani svislé značení, ale to je od vysněného auta neodradí.

Novopečení majitelé aut jednoduše usednou za volant a vydají se do ostrého provozu, kde si pak na příslušném místě za pár dolarů vyřídí oprávnění. Platí zde pravidlo, že auta nezastavují chodcům a chodci nezastavují autům. Kombinace řidičského neumění, špatného stavu silnic, nesprávně nastavené legislativy a zanedbané údržby vede k vysokému počtu smrtících nehod. Pevné či přechodné dopravní značení na mnoha úsecích neodpovídá aktuální situaci a chybí zde dopravní zrcadla a další prvky, bez kterých si evropští řidiči neumí představit provoz.

Jak nás informovala firma AZznačky (specialisté na prodej a pronájem dopravního značení), během poslední dekády zde zemřelo 1,2 milionu lidí v důsledku automobilových nehod. Průměrně tak zemře jeden člověk každé čtyři minuty. Za pozornost stojí i statistika vážných zranění. Těch se událo 5,5 milionu. Oproti ostatním rozvojovým zemím, kde počet nehod průběžně klesá, v Indii naopak vzrostl o 50%.

Zdá se situace změní, je ve hvězdách. Indické úřady se sice snaží o nápravu, ale jak už to tak bývá, ta – pokud vůbec přijde – bude velmi pozvolná. Zvyk je železná košile a o návycích indických řidičů to platí dvojnásob.