Se zkratkou „PR“ jste již určitě někde setkali, ale víte, co přesně tato dvě písmena znamenají? Jedná se o první dvě písmena slovního spojení „Public relations“, což můžeme z angličtiny přeložit jako vztah s veřejností.  Jedná se o nástroj marketingové komunikace, přičemž dříve byla za PR článek považována především klasická tisková zpráva, nicméně dnešní pojetí PR článku je poněkud širší. Účelem PR článku je tedy zejména budování a udržování vztahu s veřejností, dále se snaží se ovlivňovat názory veřejnosti a dostat se do jejich povědomí. Kvalitní PR články mohou být však i zdrojem cenných informací a odkazů. Vytvořit kvalitní PR článek však není tak snadné, jak se může na první pohled zdát. Říkáte si, jak by měl takový PR článek vypadat? Platí jedno základní pravidlo: kvalitní PR článek je takový, který nevypadá jako PR článek. Nejdůležitější je upoutat čtenářovu pozornost mezi desítkami jiných textů. K tomu slouží nadpis, případně první dvě věty prvního odstavce. Pokud čtenáře během těchto první slov nezaujmeme, nebude číst dál. Pokud se nám ale podaří získat jeho pozornost, přechází PR článek do druhé fáze, musíme jeho pozornost přetvořit ve skutečný zájem, aby se chtěl dozvědět více. V neposlední řadě je třeba vzbudit u něj touhu po produktu či službě, aby si řekl – to chci nebo to musím mít a pořídil si produkt či službu.

PR clanek

Zvyšte návštěvnost vašich webových stránek

Hlavním cílem PR článku je zasáhnout či oslovit uživatele konkrétní cílové skupiny. Z tohoto důvodu se PR články umísťují na tematické servery či do tematických tiskovin, v dnešní době hlavně na internet. Pokud se jedná o PR článek zveřejňovaný na internetu, má kromě propagační funkce i důležitou úlohu při zvyšování pozice v tzv. vyhledávačích. To by mohlo zlepšit i vaši pozici a návštěvnost při častém zobrazení výsledku vyhledávání. Zkuste tedy využít této možnosti pro oslovení většího okruhu cílové skupiny a zvyšte tak návštěvnost vašich webových stránek.

Závěrem nesmíme opomenout, že PR článek by měl být napsán především s úctou k potencionálnímu zákazníkovi a s ohledem na jeho věk, případně další kritéria. Psaný projev autora by měl být taktéž dostatečně na výši, bez pravopisných a dalších chyb v textu.

Redakce Press-News

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Promo-clanky.cz

SEOlaborator.cz

i-Clanky.cz

9 COMMENTS

  1. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  2. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  3. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  4. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  5. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  6. […] PR článek Centrum-zprávy.cz […]

  7. […] Copywriting je slovo, které pochází z angličtiny a dalo by se přeložit jako moderní reklamní text. Dnes se hojně využívá především v prostředí internetu. Jedná se tedy o tvůrčí činnost, při které se vytvářejí poutavé, čtivé a působivé reklamní texty, které prodávají nějaký produkt, případně službu. Copywriter – neboli textař píše tyto texty s cílem zvýšit prodej daného produktu nebo splní jakýkoliv jiný potřebný cíl, ať už v podobě tiskových zpráv, sloganů nebo celých katalogů a webové stránky. Co se týče historie copywritingu, spadá do 60 let 20. století, v průběhu desetiletí se přizpůsobil novým medíích, ale stále základní kameny jsou stále stejné. […]

Comments are closed.